Úzkorozchodná dráha v cihelně Hodonín měla rozchod 600 mm a sloužila k dopravě natěžené hlíny z hliniště k vykládkové stanici, odkud byla hlína dopravníkem dopravena do cihelny.
V provozu zde sloužily tři lokomotivy BN15R v zajímavé úpravě. Měly prodloužený rám a dodělanou budku strojníka.
Provoz dráhy skončil v letech 2002/2003. Dvě z lokomotiv se zachovaly v muzejních sbírkách a třetí byla pravděpodobně sešrotována.
FOTO |
|
BN15R č.3 (014) odstavená mimo koleje v areálu cihelny
Foto: Joachim Kaddatz, 12.7.2002 |
|
BN15R s vozy pod korečkovým rypadlem při probíhající nakládce
Foto: Joachim Kaddatz, 12.7.2002 |
|
Lokomotivy BN15R provozované v hodonínské cihelně byly výrazně upravené prodloužením rámu
Foto: Joachim Kaddatz, 12.7.2002 |
|
BN15R s vozy pod korečkovým rypadlem
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R se soupravou vozů připravených k nakládce
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R se soupravou prázdných vozů v těžebním prostoru (Martin Třískala, 4.6.2002)
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R s prázdnými vozy se blíží k těžebnímu prostoru
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R jede s prázdnými vozy do hliniště
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R odváží soupravu prázdných vozů k naložení
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R s prázdnými vozy před vykládkovou stanicí
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
Těžba hlíny v hodonínské cihelně probíhala v několika patrech
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
Pohled na korečkové rypadlo, zakousnuté do svahu a na právě nakládaný vlak
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R se soupravou vozů pod korečkovým rypadlem
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
Větvení trati před vykládkovou stanicí, která sloužila zároveň jako garáž pro lokomotivy
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
Dvě vlakové soupravy s lokomotivami BN15R před vykládkovou stanicí
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
Setkání dvou vlaků s lokomotivami BN15R před vykládkovou stanicí
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R č.3 (014) se soupravou vozů ve vykládkové stanici odkud hlína putovala dál dopravníkem
Foto: Martin Třískala, 4.6.2002 |
|
BN15R č.3 (014) ve vykládkové stanici
Foto: Leoš Tomančák, 14.9.2000 |
|
BN15R č.3 (014) se soupravou vozů v hliništi pod korečkovým rypadlem
Foto: Leoš Tomančák, 14.9.2000 |
|
Areál cihelny
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.1 veze soupravu ložených vozů k vykládkové stanici
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.1 s vozy pod korečkovým rypadlem při probíhající nakládce
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
Lokomotiva BN15R č.1 také s prodlouženým rámem stojí v těžebním prostoru
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.1 se soupravou vozů v těžebním prostoru
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R s třemi loženými kiplorami na trati
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
Pohled na těžební prostor
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.2 (015) v hliništi
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.2 (015) s třívozovou soupravou pod korečkovým rypadlem
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.2 (015) se třemi kiplorami pod korečkovým rypadlem
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.2 (015) jede s prázdnými kiplorami do hliniště
Foto: Radek Bednář, 17.9.1997 |
|
BN15R č.3 (014) se soupravou ložených vozů
Foto: Leoš Tomančák, 13.8.1991 |
|
BN15R se soupravou vozů v hliništi pod korečkovým rypadlem
Foto: Leoš Tomančák, 13.8.1991 |
|
BN15R č.3 (014) s prázdnými vozy odjíždí z vykládkové stanice
Foto: Leoš Tomančák, 13.8.1991 |