Úzkorozchodky

Loštice


Cihelna


Místo Rozchod Konec provozu
Loštice (okr. Šumperk) / Mapa 600 mm 2002/2003

Provoz v loštické cihelně byl zahájen v roce 1913. K dopravě hlíny z hliniště do objektu cihelny sloužila úzkorozchodná dráha o rozchodu 600 mm. V posledních letech provozu se na trati nacházely tři výhybky. Jedna rozdělovala větev v prostoru hliniště na dvě kusé koleje a druhé dvě tvořily malou výhybnu, kde bylo možné objíždět soupravu. Hnacím vozidlem byla lokomotiva BN15R a dále se v cihelně nacházelo devět výklopných vozíků. Ty tvořily tři soupravy po třech vozech, přičemž dvě soupravy byly v provozu a jedna byla odstavena jako záložní.

V letech 2002/2003 byl provoz dráhy ukončen a nahrazen automobilem Tatra T148, avšak ani to nemělo dlouhého trvání a poslední cihly byly v cihelně vypáleny roce 2005. Ještě v roce 2010 se v areálu cihelny nacházela lokomotiva BN15R i vozy. Následně byla převezena na zahradní železnici Příkazy, kde byla vzorně opravena.


BN15R v cihelně Sušírny cihel Sušírny cihel
Cihelna

Použité prameny: Cihelna Loštice-Vejmoly - Michal Boček / Odkaz
2007 - 2024
Fotografie a kresby jsou duševním vlastnictvím autorů a jejich šíření a použití je možné jen s jejich souhlasem.
Thanks: www.icondrawer.com, Multiflex32, Tango Icon Library, LIGHTBOX, Magnific-Popup, W3C Validator