Úzkorozchodky

Litická panelárna a dění okolo ní...


2015


Pokud lokomotiva BN30R nebyla zrovna potřeba pro posun v panelárně, byla odstavena mimo areál, protože kdekoli v panelárně by překážela manipulaci jeřábů či průjezdu nákladních automobilů. Jelikož byla celá část úzkokolejky mimo areál panelárny snesena v roce 2014, bylo potřeba pro lokomotivu vytvořit nové místo, kde by mohla být odstavena. Přímá kolej, která kdysi končila úplně vzadu v panelárně byla zkrácena a obloukem stočena do osy s poslední jeřábovou dráhou. Zde bylo na konci postaveno depo z betonových prefabrikátů.

V červnu jsem s rodinou navštívil skanzen Solvayovy lomy, kde jsme mimo jiného viděli vzorně opravenou lokomotivu BN30R 40035/1960, která kdysi jezdila na úzkokolejce litické panelárny.

S předáním litického lomu do užívání jiné společnosti bohužel souviselo i předání demprů Tatra T 148. Tyto stroje v Liticích sloužily k plné spokojenosti a přesto, že se jednalo o lomařské stroje, byla jim věnována patřičná péče. To bohužel skončilo předáním nové společnosti a Tatrovky začaly chřadnout...


FOTOGALERIE


Tatra před dílnami Tatra T148 S3 před automobilními dílnami
Foto: Ivo Kočí, 7.4.2015
BN30R v panelárně BN30R 40158/1961 s vozem v panelárně
Foto: Ivo Kočí, 30.5.2015
BN30R ve skanzenu Solvayovy lomy Bývalá litická lokomotiva BN30R 40035/1960 ve skanzenu Solvayovy lomy
Foto: Ivo Kočí, 13.6.2015
Tatra v lomu Tatra T148 S1 při nakládce v lomu
Foto: Ivo Kočí, 15.7.2015
Tatra u dílen Tatra T148 S1 u automobilních dílen
Foto: Ivo Kočí, 1.11.2015

<<< Předchozí / Následující >>>
2007 - 2025
Fotografie a kresby jsou duševním vlastnictvím autorů a jejich šíření a použití je možné jen s jejich souhlasem.
Thanks: www.icondrawer.com, Multiflex32, Tango Icon Library, LIGHTBOX, Magnific-Popup, W3C Validator