Pokud lokomotiva BN30R nebyla zrovna potřeba pro posun v panelárně, byla odstavena mimo areál, protože kdekoli v panelárně by překážela manipulaci jeřábů či průjezdu nákladních automobilů. Jelikož byla celá část úzkokolejky mimo areál panelárny snesena v roce 2014, bylo potřeba pro lokomotivu vytvořit nové místo, kde by mohla být odstavena. Přímá kolej, která kdysi končila úplně vzadu v panelárně byla zkrácena a obloukem stočena do osy s poslední jeřábovou dráhou. Zde bylo na konci postaveno depo z betonových prefabrikátů.
V červnu jsem s rodinou navštívil skanzen Solvayovy lomy, kde jsme mimo jiného viděli vzorně opravenou lokomotivu BN30R 40035/1960, která kdysi jezdila na úzkokolejce litické panelárny.
S předáním litického lomu do užívání jiné společnosti bohužel souviselo i předání demprů Tatra T 148. Tyto stroje v Liticích sloužily k plné spokojenosti a přesto, že se jednalo o lomařské stroje, byla jim věnována patřičná péče. To bohužel skončilo předáním nové společnosti a Tatrovky začaly chřadnout...