Tato lokomotiva byla vyrobena v roce 2010 v dílnách Zahradní železnice Svinaře. Lokomotiva má elektrický přenos výkonu a je určena k dopravě lehkých vlaků, případně jako zdroj nezávislého napětí 220 / 380 V. Rám a nápravy byly vyrobeny v Mníšecké strojírně, kola jsou použita z důlního vozu. Pohon zajišťuje naftová elektrocentrála 380 V / 5 kW, která poháníasynchronní elektromotor 1,5 kW / 400 V / 710 ot./min. Regulace rychlosti, směru jízdy a brždění je zajištěno frekvenčním měničem Siemens. Výkon z elektromotoru je přenášen na centrální středovou hřídel a ta je řetězy spojena s oběma nápravami. Na středové hřídeli je namontována čelisťová brzda z tramvaje T3. Maximální rychlost lokomotivy je asi 15 km/h a rozchod je nastavitelný v rozmezí 400 - 650 mm.
Majitel | Soukromá osoba (Důlní železnice.com) |
---|---|
Umístění | Skanzen Solvayovy lomy |
Výrobce | Dílna Zahradní železnice Svinaře |
Rok výroby | 2010 |
Rozchod | Plynule stavitelný 400 - 650 mm |
Poznámky | Provozní |