17E je čtyřnápravová trolejová lokomotiva určená pro povrchový provoz na úzkorozchodných tratích. První dva prototypy byly vyrobeny v roce 1957 v podniku Škoda, závody V. I. Lenina v Plzni. Sériová výroba byla zahájena v roce 1958. V roce 1963 výrobu převzaly Strojárské a Metalurgické Závody v Dubnici nad Váhom. Do ukončení výroby v roce 1967 bylo postaveno asi 262 lokomotiv.
Hlavní rám je masivní konstrukce a tvoří vlastní bočnice lokomotivy. Kabina je vyvýšená a je umístěna ve středu rámu. Lokomotiva má dva dvounápravové otočné podvozky, přičemž v každém z nich je dvojice stejnosměrných trakčních motorů. Ty pohánějí přes nápravové převodovky všechny čtyři nápravy.
Většina lokomotiv byla dodána na dráhy pro těžbu uhlí na Sokolovsku či Mostecku, kde byly v provozu na rozchodu 900 mm. Osm strojů pro rozchod 900 mm odebraly Mangano-kyzové závody Chvaletice. Pro úplnost je třeba uvést, že v letech 1965/6 bylo vyrobeno dvanáct lokomotiv označených K2K vycházejících z typu 17E. Tyto stroje s rozchodem 912 mm byly dodány do Gruzie na trať Boržomi - Bakuriani.
Výrobce |
• Škoda, závody V. I. Lenina Plzeň • Strojárské a Metalurgické Závody Dubnica nad Váhom |
---|---|
Doba výroby | 1957 - 1967 |
Počet náprav | 4 |
Počet elektromotorů | 4 |
Trvalý výkon | 440 kW |
Napájecí soustava | 1500 V ss |
Rychlost | 0 - 45 km/h |
Hmotnost ve službě | 64 t |
Rozchod | 900 / 912 mm |
Délka přes spřáhla |
• 13 250 mm (prototypy 17E1, 1957) • 13 470 mm (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) • 13 910 mm (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Šířka | 2550 mm (bez bočních sběračů) |
Výška střechy nad TK |
• 2700 mm (prototypy 17E1, 1957) • 2710 mm (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) • 2790 mm (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Pracovní výška sběrače | 3650 - 5200 mm |
Rozvor podvozku |
• 1770 (prototypy 17E1, 1957) • 1800 (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) • 2050 (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Vzdálenost otočných čepů podvozků |
• 6730 (prototypy 17E1, 1957) • 6950 (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) • 7300 (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Minimální poloměr oblouku | 60 m |