17E je čtyřnápravová trolejová lokomotiva určená pro povrchový provoz na úzkorozchodných tratích. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1957 v podniku Škoda, závody V. I. Lenina v Plzni. V roce 1958 byla zahájena sériová výroba. V roce 1963 výrobu převzaly Strojárské a Metalurgické Závody a lokomotivy byly vyráběny v Dubnici nad Váhom do roku 1967, kdy byla výroba ukončena. Celkem bylo vyrobeno asi 262 lokomotiv.
Hlavní rám je velmi masivní a tvoří vlastní bočnice lokomotivy. Kabina je vyvýšená a je umístěna ve středu rámu. Lokomotiva má dva dvounápravové otočné podvozky, přičemž v každém z nich je dvojice stejnosměrných trakčních motorů. Ty pohánějí přes nápravové převodovky všechny čtyři nápravy.
Většina lokomotiv byla dodána na dráhy pro těžbu uhlí například na Sokolovsku či Mostecku, kde byly v provozu na rozchodu 900 mm. Dvanáct lokomotiv s rozchodem 912 mm vycházejících z typu 17E bylo dodáno na trať Boržomi - Bakuriani do Gruzie.
Výrobce |
- Škoda, závody V. I. Lenina Plzeň - Strojárské a Metalurgické Závody Dubnica nad Váhom |
---|---|
Doba výroby | 1957 - 1967 |
Počet náprav | 4 |
Počet elektromotorů | 4 |
Trvalý výkon | 440 kW |
Napájecí soustava | 1500 V ss |
Rychlost | 0 - 45 km/h |
Hmotnost ve službě | 64 t |
Rozchod | 900 / 912 mm |
Délka přes spřáhla |
- 13 250 mm (prototypy 17E1, 1957) - 13 470 mm (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) - 13 910 mm (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Šířka | 2550 mm (bez bočních sběračů) |
Výška střechy nad TK |
- 2700 mm (prototypy 17E1, 1957) - 2710 mm (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) - 2790 mm (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Pracovní výška sběrače | 3650 - 5200 mm |
Rozvor podvozku |
- 1770 (prototypy 17E1, 1957) - 1800 (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) - 2050 (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Vzdálenost otočných čepů podvozků |
- 6730 (prototypy 17E1, 1957) - 6950 (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962) - 7300 (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967) |
Minimální poloměr oblouku | 60 m |