DH200 je dvounápravová motorová lokomotiva s hydrodynamickým přenosem výkonu určená pro povrchový provoz. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1970 v podniku Turčianské Strojárne Martin. Do roku 1973 bylo v Martine vyrobeno celkem 15 lokomotiv. Dalších 5 kusů bylo vyrobeno v letech 1981 - 1984 přímo ve Vítkovických železárnách v Ostravě. Celkem tedy bylo postaveno 20 lokomotiv.
Lokomotiva DH200 je osazena motorem Tatra T 930-54 o výkonu 170 kW. Ten je spojen s hydrodynamickou převodovkou, která pomocí kloubového hřídele pohání jednu z nápravových převodovek. Nápravové převodovky jsou mezi sebou spojeny kloubovým hřídelem.
Převážná vetšina lokomotiv DH200 byla dodána do Vítkovických Železáren Klementa Gottwalda v Ostravě. Pouze čtyři lokomotivy byly dodány jinému provozovateli, konkrétně Slovenským Magnezitovým Závodům v Jelšavě.
Výrobce |
- Turčianské Strojárne Martin - Vítkovické Železárny Klementa Gottwalda, Ostrava |
---|---|
Doba výroby | 1970 - 1984 |
Počet náprav | 2 |
Motor | Tatra T 930-54; 12 válců; Vznětový; Vzduchem chlazený |
Výkon | 240 hp / 177 kW |
Přenos výkonu | Hydrodynamický |
Rychlost | 0 - 20 km/h |
Hmotnost ve službě | 24 t |
Rozchod | 790 / 900 mm |
Délka přes spřáhla | 6640 mm |
Šířka | 2000 mm |
Výška nad TK | 2850 mm |
Rozvor | 1500 mm |
Minimální poloměr oblouku | 14 m |