DH35D.0 je dvounápravová motorová lokomotiva s hydrostatickým přenosem výkonu určená pro důlní provoz. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1984 v podniku Závody Ťažkého Strojárstva v Martine. V roce 1988 následovala ověřovací série vyrobená v Hliníku nad Hronom. V roce 1989 byla zahájena sériová výroba.
Lokomotiva DH35D.0 je osazena motorem Škoda 3 S 110 CO o výkonu 35 koňských sil. Ten je spojen s hydrostatickým převodníkem, který pohání nápravovou převodovku jedné nápravy. Nápravové převodovky jsou mezi sebou spojeny kloubovým hřídelem. Konstrukční provedení lokomotivy umožňuje její provoz v prostředí s nebezpečím výbuchu.
Výroba typu DH35D.0 pokračovala modernizovanými verzemi DH35D.1, DH35D.2, DH35D.3 a trvá dodnes. Lokomotivy jsou upravovány na přání zákazníka dle specifických požadavků. Jako hnací agregát slouží motory John Deere, případně Deutz.
| Výrobce |
- Závody Ťažkého Strojárstva, Martin - Závody Ťažkého Strojárstva, závod Hliník nad Hronom - Pohronské Strojárne, závod Hliník nad Hronom |
|---|---|
| Doba výroby | 1984 - min. 1992 |
| Počet náprav | 2 |
| Motor | Škoda 3 S 110 CO; 3 válce; Vznětový; Kapalinou chlazený |
| Výkon | 35 hp / 26,5 kW |
| Přenos výkonu | Hydrostatický |
| Rychlost | 0 - 18 km/h |
| Hmotnost ve službě | 7 t |
| Rozchod | 450 - 620 mm |
| Délka přes spřáhla | 4530 mm |
| Šířka | 900 mm |
| Výška nad TK | 1500 mm |
| Rozvor | 950 mm |
| Minimální poloměr oblouku | 8 - 10 m (dle rozchodu) |