Výstavba cihelny v Malenovicích byla zahájena v roce 1937 firmou Baťa a. s. Zlín. Do provozu byla uvedena v roce 1939. K dopravě hlíny zde sloužila úzkorozchodná dráha o standartním rozchodu 600 mm.
V cihelně byla provozována lokomotiva typu MD2 a BN30U. V roce 2002 byl starší stroj MD2 získán do muzejních sbírek a jako náhrada byla do cihelny dodána lokomotiva BN30R s kapotáží z typu BN30. Lokomotiva BN30U se dostala do muzejních sbírek v roce 2008. Ve stejné době do cihelny přišla původně důlní lokomotiva DH30D.0 z cihelny v Žopech upravená pro povrchový provoz.
Dle fotografií je patrné, že kolejová doprava byla ještě v roce 2013 v provozu. Pozdější fotografie z roku 2018 však nasvědčují, že úzkokolejka je již nějakou dobu mimo provoz.
FOTO |
|
Trať větvící se před hliništěm
Foto: Karel Válek, 4.2.2018 |
|
Depo v areálu cihelny
Foto: Karel Válek, 4.2.2018 |
|
Stav areálu cihelny v roce 2018
Foto: Karel Válek, 4.2.2018 |
|
Ze snímku je patrné, že kolejová doprava již nějakou dobu nefunguje
Foto: Karel Válek, 4.2.2018 |
|
DH30D.0 (006) veze dvojici ložených vozů do cihelny
Foto: Jiří Marek, 1.10.2013 |
|
BN30R (029) s kapotáží z lokomotivy BN30 odstavená před depem
Foto: Karel Válek, 29.5.2011 |
|
Trať vedoucí směrem od cihelny k hliništi
Foto: Karel Válek, 29.5.2011 |
|
Prostor pro vykládání vozů
Foto: Karel Válek, 29.5.2011 |
|
BN30R (029) s kapotáží z lokomotivy BN30 odstavená před depem
Foto: Karel Válek, 29.5.2011 |
|
Dráha v hliništi
Foto: Karel Válek, 29.5.2011 |
|
DH30D.0 (006) s částečně demontovaným dvojkolím před depem
Foto: Karel Válek, 21.7.2009 |
|
DH30D.0 (006) s částečně demontovaným dvojkolím před depem
Foto: Karel Válek, 21.7.2009 |
|
Větvení trati před hliništěm
Foto: Karel Válek, 21.7.2009 |
|
Pohled na areál cihelny
Foto: Karel Válek, 21.7.2009 |
|
Částečně rozebraná lokomotiva DH30D.0 (006) před depem
Foto: Karel Válek, 21.7.2009 |
|
Areál cihelny
Foto: Karel Válek, 20.6.2008 |
|
Kiplory odstavené vedle depa
Foto: Karel Válek, 3.2008 |
|
DH30D.0 (006), která do Malenovic přišla v roce 2008 z cihelny Žopy
Foto: Karel Válek, 3.2008 |
|
DH30D.0 (006) před depem
Foto: Karel Válek, 3.2008 |
|
Původně důlní lokomotiva DH30D.0 (006) upravená tak, aby se lépe hodila pro povrchový provoz
Foto: Karel Válek, 3.2008 |
|
DH30D.0 (009) a BN30U (004) před depem v areálu cihelny
Foto: Martin Škoda, 13.2.2008 |
|
BN30U (004) před depem v areálu cihelny
Foto: Martin Škoda, 13.2.2008 |
|
DH30D.0 (009) v cihelně
Foto: Tomáš Hegar, 12.2.2008 |
|
Pohled od hliniště k cihelně
Foto: Karel Válek, 2005 |
|
BN30R (029) odstavená v depu
Foto: Karel Válek, 9.6.2004 |
|
Trať vedoucí směrem od cihelny k hliništi
Foto: Karel Válek, 9.6.2004 |
|
BN30U (004) s vozy v hliništi
Foto: Karel Válek, 9.6.2004 |
|
Kiplora s chybějící nápravou u depa v cihelně
Foto: Karel Válek, 9.6.2004 |
|
Hliniště v pozadí s lokomotivou BN30U (004)
Foto: Karel Válek, 9.6.2004 |